fredag 1 oktober 2010

Underbar Dröm

Jag drömde att det var sent. Drömmen utspelade sig faktiskt igår fast över klockan 00:00. Jag höll nog på att lägga mig eller något för jag gick runt i rumme, gick fram till mitt fönster och kollade ut (rullgardinen var inte nere som den brukar vara). Jag såg massa dimma, en mörk himmel, full med mörka, gråa moln. Gatlykorna lös över hela gatan och månen (som var i nedan) lös igenom dem en bit därifrån. Det regnade tunnt igenom dimman (hur nu det egentligen är möjligt) och regnet smattrade emot fönstret. Jag hade även fönstret lite öppet så jag hörde regnet tydligt emot asfalten, kände kylan utanför och de rätt starka vindarna som ven igenom luften och fick regndropparna att ofrivilligt ändra riktning. Jag log och pratade med någon (vet inte vem, kanske mig själv?) och sade, "visst ja, det är ju Oktober nu" medan klockan ändrade sig till 01:42 (jag minns just den tiden, varför vet jag inte).

Riktigt mysig <3 Precis sådant väder som jag älskar! Mitt älskade Oktober är här! Nu får jag bara hoppas att det blir en riktigt, riktigt regnig och kall sådan också <3

1 kommentar: